• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 19.10.15, 14:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ossinovski saadab alkoholi täieliku põlu alla

Televisioonis tohib alkoholi reklaamida vaid ühevärvilisel taustal seisva pildina, millel pole helikujundust, sätestab täna kooskõlastusringile saadetud eelnõu.
Alkoholireklaam saab karmid piirangud.
  • Alkoholireklaam saab karmid piirangud. Foto: Raul Mee
Kuna Eesti riik on seadnud eesmärgiks viia alkoholitarbimine alla kaheksale liitrile elaniku kohta aastas, alustas riik võitlust alkoholireklaamiga. Täna tarbitakse Eestis ligi kümme liitrit absoluutset alkoholi inimese kohta aastas, vahendas sotsiaalministeerium.
Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ja ka alkoholi kättesaadavust ning saatis vastava seaduseelnõu kooskõlastusringile.
"Statistika ja uuringute põhjal on teada, et alkoholi tarbimist vähendavad alkoholi kallinemine ja reklaami ning kättesaadavuse piiramine. Erinevaid abinõusid on kasutatud, sealhulgas tõstetud alkoholiaktsiisi, kuid 2009. aastast kuni tänaseni ei ole alkoholi tarbimine Eestis sisuliselt langenud. Seega senised abinõud ei ole olnud piisavad. Seetõttu oleme otsustanud oluliselt karmistada piiranguid nii alkoholireklaamile kui ka alkohoolsete jookide kättesaadavusele," selgitas minister Jevgeni Ossinovski.
Vastavalt eelnõule ei tohi alkoholireklaam edaspidi enam sisaldada heli- ja visuaalseid kujunduselemente. Teisisõnu tähendab piirang, et televisioonis ja internetis võib näidata üksnes ühevärvilisel taustal liikumatut pilti ning raadios, teles ja internetis võib reklaamis ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse.
Muusikalise kujunduse kasutamine lubatud ei ole. Reklaam võib sisaldada üksnes alkohoolse joogi nime, liiki, tootja nime, kaubamärki, päritolumaad, geograafilist piirkonda, etanoolisisaldust mahuprotsentides, müügipakendi kujutist ning kirjeldada selliseid toote omadusi nagu värvus, aroom ja maitse.
Keelatakse ka alkoholi välireklaam
Eelnõu kohaselt tuleb alkohoolsed joogid paigutada müügikohtades teistest kaupadest eraldi. 1. jaanuarist 2018 on aga kauplustes alkoholi müümiseks nõutav läbipaistmatute vaheseintega eraldatud ala. Väikestes kauplustes piisab sellest, kui alkohoolseid jooke müüakse letist. 
Ministri ettepaneku kohaselt keelatakse 1. jaanuarist 2017 alkoholi müük tanklates.
Toitlustusasutustes keelatakse happy hour ehk võimalus pakkuda mingil ajal alkoholi kaks ühe hinnaga või tavapärasest soodsamalt.
Samuti karmistatakse müüjatele kehtestatud nõuet tuvastada alkohoolsete jookide ostja vanus. Seadusemuudatusega võimaldatakse teha kontrolloste, et selgitada, kuidas täidetakse nõuet, et alkoholi ei müüda alaealisele. Samuti muutuvad võimalikuks kontrolltehingud salaalkoholi müügi tuvastamiseks.

Seotud lood

Uudised
  • 04.02.16, 10:15
Reinsalu põrmustas Ossinovski alkoholiseaduse muutmise kava
IRLi liikme Urmas Reinsalu juhitav justiitsministeerium jättis kooskõlastamata alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu, sest leidis eelnõust 12 lehekülje jagu vigu ja puudujääke, kirjutas Delfi.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele